FRANCAISPOLSKIDEUTSCHENGLISHCESKYNávrat na hlavní stranu PRAHA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ KRAJ VYSOCINA PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ STREDOCESKÝ KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ
Návrat na hlavní stranu

Fulltext
Království perníku

BN 30R - Motorová lokomotiva [ Muzejní exponát ]

Lokomotiva je novější verzí lokomotiv BN 30 a BN 30U, s kterými má shodný rozvor, průměr náprav a naftový motor s převodovkou. Vyráběla se ve čtyřech modifikacích, s úzkým a širokým rámem a s kabinou strojníka nebo bez ní. Startování naftového motoru se provádělo pomocí startéru z baterií, umístněných před vodním chladičem. nebo v případě potřeby i ručně, klikou. U prvních lokomotiv byla přední kapota i stanoviště strojníka shodné jako u typu BN 30U. Lokomotiva je stejně jako její předchůdkyně stavěna pro těžké provozy průmyslových podniků. Jedná se o velice rozšířený typ průmyslové úzkorozchodné lokomotivy, s kterou jsme se mohli setkat v mnoha podnicích nejen u nás, ale i v oblasti bývalé NDR, kam byly tyto lokomotivy vyváženy.

Muzejní "Erko" pochází z rašelinových dolů v Hoře svatého Šebestiána, kam bylo dodáno v roce 1961 z ČKD Radotín. Odtud bylo stejně jako místní třícítka prodáno MŠLZ pro posun na Hřebči. V roce 1991 je obě odkoupilo MPŽ. BN 30R se stala první provozní lokomotivou muzea. V letech 1992 - 1996 jezdila na zahradě v Brně. Do Mladějova byla převezena společně s dalšími čtyřmi lokomotivami MPŽ.

UMÍSTĚNÍ

DALŠÍ INFORMACE: http://www.mpz.cz

Typ záznamu: Muzejní exponát
AKTUALIZACE: uživatel č. 685 org. 2, 14.03.2005 v 14:47 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule