FRANCAISPOLSKIDEUTSCHENGLISHCESKYNávrat na hlavní stranu PRAHA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ KRAJ VYSOCINA PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ STREDOCESKÝ KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ
Návrat na hlavní stranu

Fulltext
Království perníku

VÝLET NA OSTRÝ [ Výlet ]

V nitru přírodní památky Královského Hvozdu trůní v nadmořské výšce 1293 m vrchol Velkého Ostrého. Na špičce tvořené skálou je kříž a opodál horská chata z roku 1897. Díky hraničnímu přechodu pro pěší můžete sejít též na vrchol Malého Ostrého, který spolu s hlavním vrcholem vytváří siluetu, podle níž se Ostrý nazývá též " Prsa Matky Boží." Vy si k tomuto vrcholu můžete vybrat hned ze dvou cest. První vede ze Špičáckého Sedla po žluté kolem Černého jezera, dále pak již po červené k vodopádu Bílá Strž až k rozcestníku na Statečku. Tam odbočíte v levo na modře značenou stezku a ta vás dovede k samému vrcholu Ostrého. Jako druhou cestu lze zvolit trasu z Hojsovy Stráže. Z centra obce, kam vás doveze třeba autobus, sejděte po modré dolů k vlakovému nádraží. (Nebo můžete přijet vlakem). Pak pokračujte dále do údolí Úhlavy a osady Hamry. Zde odbočuje stezka prudce vzhůru a vede vás až k rozcestí u Statečku a dále k Ostrému. Tato druhá cesta je sice kratší, než trasa kolem Černého jezera, ale je náročnější.