FRANCAISPOLSKIDEUTSCHENGLISHCESKYNávrat na hlavní stranu PRAHA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ KRAJ VYSOCINA PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ STREDOCESKÝ KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ
Návrat na hlavní stranu

Fulltext
Království perníku

Cyklotrasa Staré Město - Vysoké Žibřidovice - Staré Město [ Cyklotrasa ]

Název: Staré Město - Návrší - Vysoké Žibřidovice - Hanušovice - Branná - Staré Město
Náročnost : středně náročná
Délka: 48 km

Náročnost: středně obtížná trasa vedená po silnicích a lesních cestách s proměnlivým povrchem, vhodná pro horská a trekkingová kola
Občerstvení: Staré Město, chata Návrší, Hanušovice, Branná
Z podhorské rekreační obce Staré Město se vypravíme do masívu Králického Sněžníku. Po silnici putujeme do Stříbrnic, jednoho z menších zimních středisek, které získaly svůj název podle nalezišt' stříbrné rudy. Po silničce zvolna vystoupáme na horskou chatu Návrší stojící nad sjezdovkou. Na chatě je možné se občerstvit i ubytovat. Potěší nás pěkné výhledy na Staroměstsko a hřbety Jeseníků. 1 km před Návrším narazíme na červenou terénní cyklotrasu (KČT č. 4071) a po ní pojedeme asi 10 km.
Vrstevnicovou lesní cestou, která vede nad Hynčicemi po úbočí východního hřbetu s vrcholy Sušinou (1321 <2009>m) a Šindelnou (1195<2009>m), která tvoří hranici ochranného pásma NPR Králický Sněžník, se dostaneme na vojenskou silnici. Byla budována v roce 1938 v rámci opevnění, její stavba však nebyla dokončena. Sjedeme na červenou turistickou značku a od místa Pod srubem stále klesáme údolím Prudkého potoka kolem usedlosti Bystřiny až k hájence. Odbočíme doprava a vyjedeme menší kopec do Vysokých Žibřidovic. Památkou barokní architektury je kostel sv. Linharta s ohradní zdí a kaplemi.
Na křižovatce u autobusové zastávky odbočíme vpravo, po žluté značce vystoupáme až na konec obce a po silnici pokračujeme do horské zemědělské osady nazývané Žleb. Čeká nás dlouhý sjezd k řece Moravě. Cestou si všimneme vodopádů na Žlebském potoce tvořených dvou a šestimetrovým stupněm.
Sjedeme do údolí, odbočíme doleva a podél Moravy (silniční cyklotrasa KČT č. 52) přijedeme do Hanušovic se známým pivovarem produkující pivo Holba a Šerák. Za železničním přejezdem odbočíme vlevo a pokračujeme přímo okolo benzínové pumpy klikatící se úzkou silničkou do Habartic (silniční cyklotrasa KČT 53). V minulosti tudy vedla obchodní cesta do Staroměstské kotliny. Při stoupání se postupně otvírají jedinečné výhledy.
Následující horskou vesničkou jsou Vikantice. Na křižovatce u kostela sv. Wolfganga můžeme odbočit doleva a přes nejmenší samostatnou obec okresu Šléglov dojet do Starého Města (KČT 6114), nebo zajet do krásné horské obce Branné, situované na skalnatém výběžku a v údolí řeky Branné, s několika historickými památkami v čele s dominantním kostelem Archanděla Michaela.
Po modré turistické značce, cestou mezi pastvinami s výhledy z Kančího vrchu, přijedeme do osady Hajmrlov s odchovnou koroptví a okruh uzavřeme návratem do Starého Města.