FRANCAISPOLSKIDEUTSCHENGLISHCESKYNávrat na hlavní stranu PRAHA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ KRAJ VYSOCINA PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ STREDOCESKÝ KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ
Návrat na hlavní stranu

Fulltext
Království perníku

Krok za krokem geoparkem

Od července 2014 do září 2015 proběhla realizace zajímavého marketingového projektu na podporu rozvoje cestovního ruchu v turistické oblasti (TO) Chrudimsko-Hlinecko s názvem Krok za krokem geoparkem.
Tento projekt je jedinečnou společnou aktivitou místních akčních skupin na území Pardubického kraje: MAS Železnohorský region, MAS Chrudimsko, MAS Hlinecko a MAS Skutečsko, Košumbersko, Chrastecko. Díky uzavření Deklarace o partnerství a spolupráci a realizaci projektu se naší oblasti podařilo získat 986 170,- Kč z programu ROP NUTS II Severovýchod (prioritní osa: Cestovní ruch, oblasti podpory 3.2.: Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu). MAS Železnohorský region byla realizátorem a hlavním koordinátorem projektu.
Hlavním cílem projektu bylo zvýšení zájmu turistů o TO Chrudimsko-Hlinecko především díky koordinovanému rozvoji a propagaci místních produktů cestovního ruchu. Aktivity projektu ocení především návštěvníci oblasti, kteří získají kvalitnější informace o nabízených službách a atraktivitách, školy, pro které budou připraveny programy k doplnění výuky, obce a jejich obyvatelé a samotní poskytovatelé služeb cestovního ruchu.

Společným tématem projektu jsou atraktivity Národního geoparku Železné hory. V těsné spolupráci se zástupci turistických informačních center, jenž mají na kvalitě projektu veliké zásluhy, se realizovaly následující aktivity:
1) Vytvoření metodiky spolupráce místního managementu – dokument vytvořený ve spolupráci se zainteresovanými subjekty, obsahující organizační řízení destinace, rozložení úkolů a zodpovědnosti.

2) Analýza turistické oblasti Chrudimsko-Hlinecko – obsahuje definici oblastí podpory, finanční potřeby apod. Součástí je i databáze subjektů působících v oblasti CR.

3) Setkávání zástupců subjektů cestovního ruchu – prohloubení spolupráce formou řízených jednání, konferencí.

4) Setkávání pracovníků turistických informačních center (TIC) a manažerů MAS – společné plánování, hodnocení aktivit apod.

5) Propagační a informační materiály TO Chrudimsko-Hlinecko: soubor tematicky zaměřených map. V rámci projektu se vydaly následující propagační materiály, které jsou distribuovány prostřednictvím TIC a dalších subjektů: 
a) Mapy:
- Cykloturistické trasy na Chrudimsku-Hlinecku s vyznačením turistických atraktivit oblasti
- Naučné stezky na Chrudimsku-Hlinecku
- Geo-zajímavosti Národního geoparku Železné hory
b) Brožury zaměřené na cílové skupiny:
- Školní výlety
- Nabídka pro cestovní kanceláře a agentury (výlety pro CK)
- Pondělní výlety
- Výlety v dešti (mokré varianty)
c) Materiály zaměřené na Národní geopark Železné hory
Soutěž Geoquesting – soutěž napříč turistickou oblastí a Národním geoparkem Železné hory (v několika soutěžních okruzích v rámci TO plní účastnící úkoly a získávají indicie potřebné k vyluštění tajenky a získání odměny); distribuce těchto materiálů tiskem.

6) Mediální kampaň – PR články v celostátních médiích (18 článků), rozhlasové (3 vstupy) a televizní spoty (2 pořady), internetová kampaň (15 článků) k přilákání návštěvníků do oblasti.

7) Marketingová kampaň ve školách – osobní interaktivní kampaň realizovaná formou hry, zaměření na organizátory (učitele) školních výletů (propagace produktu zaměřeného na školní výlety) a další tématické kolektivy. Realizovalo se 15 setkání mimo školy turistické oblasti Chrudimsko-Hlinecko (preferované byly školy v městech a obcích v jejím okolí s dobrou dopravní dostupností do TO Chrudimsko-Hlinecko, Pardubice, Hradec Králové, Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou, Chotěboř, Čáslav, Kutná Hora, Kolín, Vysoké Mýto, Litomyšl, Olomouc, Brno, Praha, apod.

Nově vydané propagační materiály jsou k dostání na všech informačních centrech turistické oblasti nebo v kanceláři MAS Železnohorský region.

Velké poděkování patří všem členským a partnerským obcím/městům, mikroregionům a MAS, bez jejichž aktivní pomoci ve formě společného předfinancování by se projekt nemohl uskutečnit v tak zajímavém rozsahu.

Mimo jiné projekt prověřil životaschopnost a přínos kvalitních aktivit MAS pro vyrovnaný rozvoj venkovských oblastí i ve formě „funkčních místních managementů pro oblast cestovního ruchu“.
DALŠÍ INFORMACE: MAS Železnohorský region
Zveřejněno 05.01.2016 v 08:26 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule