FRANCAISPOLSKIDEUTSCHENGLISHCESKYNávrat na hlavní stranu PRAHA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ KRAJ VYSOCINA PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ STREDOCESKÝ KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ
Návrat na hlavní stranu

Fulltext
Království perníku

320 Bohumín - Český Těšín - Mosty u Jablunkova (Čadca) [ Železniční trať ]

První úsek trati z Bohumína do Petrovic u Karviné byl zprovozněn roku 1855 jako Severní dráha císaře Ferdinanda. V roce 1867 začala stavba Košicko-bohumínské dráhy a v roce 1869 byl do provozu uveden úsek Bohumín – Těšín. Ten však nevedl v současné trase, ale z Bohumína vedl na jih přes Rychvald a Orlovou a do současné trasy se napojoval před Loukami. Zbytek trati z Těšína na Slovensko byl uveden do provozu v roce 1871. Trať byla vybudována jako jednokolejná, což však brzy přestalo stačit provozu, a proto již 4. prosince 1898 byla dokončena výstavba druhé koleje v úseku Jablunkov – Čadca. Výjimkou byl Jablunkovský tunel, který zůstal jednokolejný. Z Těšína do Jablunkova byla druhá kolej dokončena v roce 1907 a zdvojkolejnění zbylé části do Bohumína proběhlo v roce 1915. 31. ledna 1917 byl zprovozněn i druhý Jablunkovský tunel. V roce 1963 byla postavena přeložka tratě z Louk nad Olší do Dětmarovic a o rok později, v roce 1964, byla trať postupně elektrizována stejnosměrnou napájecí soustavou 3000 V. V roce 1993 se trať, rozdělením Československa, stala mezistátní (zdroj).

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 15, 06.12.2021 v 17:26 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule