FRANCAIS POLSKI DEUTSCH ENGLISH CESKY Návrat na hlavní stranu PRAHA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ KRAJ VYSOCINA PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ STREDOCESKÝ KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ
Návrat na hlavní stranu

Fulltext

ÚTERNÍ GLOSY 11.08.2020

Miroslava Macka

Na středočeském hejtmanství pracuje několik nadlidí, neboť s různými odměnami vydělávají 150 - 200.000 korun měsíčně.
Kdo to je a za co peníze pobírají, nechce ani hejtmanka, ani nikdo z úřadu prozradit.
Zřejmě jde o další test, co si české ovce ještě nechají líbit.

Opsáno z facebooku Vadima Petrova:
Nejlepší text, který jsem o rouškách četl od filosofa Stanislava Komárka.
"Rouška je nesporným a daleko viditelným příznakem úplného podrobení se autoritě bez ohledu na celkovou smysluplnost.
Rouška se stala předmětem všeobecné posedlosti, vzájemného hlídání, napomínání a udávání, lid se se stal papežštějším než papež. Náhle se každý nýmand či klepavá bába stávají strážci veřejného pořádku a zcela nezpochybnitelného obecného dobrého.
Stráží svatý grál bezinfekčnosti: "Vy chcete ohrožovat svými viry jiné?" Kdysi se říkávalo: "Tak vy tedy nejste pro mír a socialismus?" Jejich nanicovaté životy náhle dostávají vyšší smysl, tak jako kdysi běhali za panem farářem s informacemi o kacířích, na gestapo s pozorováními o Židech či o těch, kteří vedou defétistické řeči...
Celé zařízení darmo nepřipomíná náhubek, symbol mlčení,..Jedná se v zásadě také o záležitost nevyžitého náboženství, jeho ceremoniálních složek, které souvisejí s rituální čistotou a nečistotou, ekvivalent amuletů, smírčích a očistných rituálů, ukázka, jak se všichni kajeme a snažíme... Také jsme vyrazili jako kdysi husité "rouškovou pravdou" evangelizovat svět...podobné roušky podle Klostermanna na Šumavě nosily staré ženy proti "ofouknutí zlým větrem"...
Co po koronaviru zůstane? ...Redistribuce moci a majetku...s krizí se bude bojovat tím, že se natisknou peníze a v podobě helicopter money se ztráty nějak zalepí......je třeba dávat pozor, aby samotná léčba, nebyla škodlivější, než samotná nemoc....jedná se o pozoruhodný a nebezpečný výsledek synergie mediální a byrokratické sféry....
Takové ochromení veřejného života bylo naposledy asi za heydrichiády...tam byla také pohrůžka smrti reálná, jen s tím rozdílem, že gestapo bylo na rozdíl od koronaviru dobře patrné pouhým okem a že zatím nikde nevisí seznamy nakažených jako tehdy seznamy popravených."
Konec citace.
Vím, že spoustu lidí ten text nadzvedne. Já si ale vážím každého, který se nebojí bouřit proti tmářství, stádnosti a všeobecnému strachu. Proti všem, kteří stále opakují mantru, že každý život má smysl (byť nevidí ty, kteří umírají z důvodu odložených vyšetření, operací, zanedbané lékařské péče ...z paniky z Covidu 19,) použiju jeho argument:
"Život je rizikový, nebezpečný a i při největší opatrnosti končí smrtí - neznám nic tak nezdravého jako život sám."
Stanislav Komárek je český biolog, filozof, spisovatel, básník, etolog, antropolog a historik biologie.
Zabývá se zejména dějinami biologie, vztahem přírody a kultury, humánní etologií a biologickou estetikou. Je autorem mnoha svébytných esejů. Vystudoval biologii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde získal titul RNDr. Krátce byl aspirantem v Parazitologickém ústavu Akademi věd.

DALŠÍ INFORMACE: MACEK Miroslav (1944)
Zveřejněno 11.08.2020
Copyright 1998-2020 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule