FRANCAIS POLSKI DEUTSCH ENGLISH CESKY Návrat na hlavní stranu PRAHA MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ OLOMOUCKÝ KRAJ ZLÍNSKÝ KRAJ JIHOMORAVSKÝ KRAJ KRAJ VYSOCINA PARDUBICKÝ KRAJ KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ LIBERECKÝ KRAJ ÚSTECKÝ KRAJ STREDOCESKÝ KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKÝ KRAJ KARLOVARSKÝ KRAJ
Návrat na hlavní stranu

Fulltext
Království perníku

STŘEDEČNÍ GLOSY 25.11.2020

Miroslava Macka

Čtenář glos T. S. mi napsal:
Cimrmanovo distanční divadlo vzniklo při přípravě na epidemii Španělské chřipky, kterou Mistr předpověděl 10 let před jejím vypuknutím. Herci jsou v divadle rozděleni na dvě poloviny. První polovina účinkuje v úterý, ve čtvrtek a v sobotu. Druhá polovina účinkuje ve středu, v pátek a v neděli. Ptáte se, co dělají herci v pondělí? No, to mají volno. Každá polovina herců má vlastní šatnářku, biletářku, uvaděčku, nápovědu a ředitele. Pokud je nutný dialog s účinkujícím, který je z druhé poloviny divadla, čeká se 24 hodin, co odpoví, pokud není neděle. Divákům je přístup do hlediště přísně zakázán, průběh hry měli možnost sledovat pouze v denním tisku. Tento geniální projekt, který předznamenal revoluci v divadelnictví, která se dočkala své praktické realizace až za 110 let, byl však ve své době jako mnoho dalších Mistrových projektů nepochopen. Nezodpovědní čtenáři si však k dennímu tisku vstupenky od biletářek nekupovali a jen si pirátsky četli! Umělci tak museli tento revoluční projekt záhy ukončit z důvodu podvýživy.

DALŠÍ INFORMACE: MACEK Miroslav (1944)
Zveřejněno 25.11.2020
Copyright 1998-2021 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule